Şarkıcı Beyonce’nin Aşağıyılanlı Ziyareti

Deniz Arslan
2 min readNov 16, 2018

--

Şarkıcı Beyonce, vicdan rahatlatmak için bir sivil toplum kuruluşuna üye olmuş, o armut ağızlılar da sen bunu Pakistan diye bizim köye gönder, hatlar nerede karıştıysa artık. Biz Aşağıyılanlılılar olarak dilimiz döndüğünce yardıma ihtiyacımız olmadığını, herkesin ambarında hiç değilse birkaç ölçek buyday, hayvan yemi, dağ eriği falan bulunduğunu anlatmaya çalıştıysak da Beyonce köyümüzü çok sevdiği için gelmişken birkaç gün kalmaya karar verdi.

Rahmetli eski muhtarımız Öküz Hamdi, Nisan ayında Beyonce’nin askılıyla orta yerde seğirttiğini görünce, henüz çiçek açmamış dut ağacına işaret ederek, “Salim, söyle gelin gıza, dutlar geyinmeden insanlar soyunmazmış” dedi. Ben de, “Beyonce, our village chief says, people don’t get naked before mulberries get dressed” dedim, o da anlamayıp, “Oh my god so cute” dedi, ama yine de giyinmedi. Bunun üzerine Hesna Hanım abla da dayanamadı, “Yavrım söyle şuna,” dedi, “insan en çok belinden alır.” Tam tercüme edecektim, “Bir de tabii ayağından,” diye ekledi, “ama en çok belinden.” Beyonce yine de tınlamadı. Dönüşünde tabii kırfacan olmuş, on beş gün döşekten çıkmadan yatmış diye duyduk sonra.

Başka bir gün, babaannemin ince hastalığından ötürü Tokat’tan gelen Şadiye halam, Beyonce’yi bahçede bostan çapalarken görünce, “Haaaaaah maşallah, gündelikçiyi mandıradan mı aldınız?” dedi. Babam tabii bana, “Bunu çevirme lan,” dedi hemen. Ben de zaten çeviremezdim. Ayrıca Beyonce’nin fiziğinden çok etkilenen Şadiye halam, kızın fotoğrafını çekip whatsapp’tan andavallı oğlu Yaşar’a göndermiş ve altına da, “Şöyle semiz bi avrat alamadın ki, a benim şaşkalozum,” yazmış. Yaşar hıyarı da anasını fiştekleyecek ya, “Ana öylesini alsam da yımırta bile gıramaz bu emsiz avrat diye başımın etini yerdin,” diye cevap vermiş. Bu vesileyle bir de yağda yumurtasını yemiş olduk Beyonce’nin, kırabiliyormuş gerçekten.

Velhasıl, öyle güzel ağırlamışız ki, gidince bizim için “Keep Giving Your Love To Me” diye bir şarkı da yaptı sağolsun.

--

--

Deniz Arslan

Ülkemizin en önemli yalançıları arasında gösterilen, serbest meslek sahibi, emekli diplomat. Pantolon eskitmecede Balkan dördüncüsü.